6 Aralık 2010 Pazartesi

Orhan Kardeşler

Çağdaş :
_'Bir çocuk hiç çocuk, iki çocuk çok çocuk' demişti.
Bir anlam verememiştim, meğer öyle bir söz varmış. İki çocuk zor gerçekten de. İkisine de yeterli vakit ayırmak, ikisiyle de en güzel şekilde ilgilenmek isterken gün bitiyor. Duru bana çok bağımlı bir bebek, yanımdan ayrılmak istemiyor, odada onu yalnız bıraktığım anda çığlıkları basıyor. Arda'yla başbaşa birşeyler yapmak istiyorum, örneğin gece koyun koyuna yatmak...en basiti bu; ona sarılmak, göğsüme yatırmak, masal anlatmak, kitap okumak, sorularını sıkılmadan cevaplamak istiyorum. Onunla dışarı çıkıp, ne isterse yapmak, peşinden çocuklar gibi koşmak istiyorum. Buna onun da ihtiyacı var benim de.
Arda duygusal bir çocuk, merhametli birkere, sevecen... Onun kırılmasını , üzülmesini hiç istemiyorum. Kardeşini kıskanabilir, bunu açıkca bana zaten söylüyor;
_'Benimle de ilgilen, bana da sarıl, beni de koynunda uyut anne.' diyebiliyor. Onu o kadar iyi anlıyorum ki. Canım benim , güzel oğlum. Elimden geleni yapmaya çalışıyorum onun için.
 Çağdaş'a da çok iş düşüyor bu konuda benim eksikliğimi onun tamamlaması gerek, o da elinden geleni yapıyor. Arda babasını çok seviyor, onunla olmaktan çok mutlu, onunla özel birşeyler paylaşmak keyif veriyor. Onları oyun oynarken seyretmek hoşuma gidiyor benim de. Arda'nın mutluluğu gözlerinden okunuyor o vakitlerde...

Kardeş kıskançlığını en az zarar verecek şekilde atlatabilmek için neler yapabiliriz uzun uzun düşünüyorum.
Aklımda bu konuda birkaç şey oluştu:
  • Arda kardeşi hakkında kötü birşey söylemek istediğinde onu engellemeye, susturmaya çalışmamak.
  • Duygularını dile getirmesi konusunda ona destek olmak
  • Söylediklerine yorum katmadan onu anladığımızı belirtmek
  • İkisini de çok sevdiğimizi, ikisinin de bizim çocuklarımız olduğunu belirtmek ( O bizim ilk göz ağrımız bunu dile getirmekte bir sakınca görmüyorum)
  • Kardeşi oldu diye ona olan sevgimizde bir azalma olmadığını davranışlarımızla ve konuşmalarımızla belli etmek.
  • Kardeşine karşı kışkırtıcı davranışlarda bulunmamak.
  • (İleriki zamanlar için) ikisinin arasında bir problem olduğunda karışmamak, kendilerinin çözmesi konusunda telkinlerde bulunmak.
  • Onların da kendilerine ait özel alanları olduğunu , özel eşya ve oyuncakları olduğunu belirtmek, anlamalarını sağlamak
  • Arda'nın oyuncaklarına Duru'nun izinsiz dokunmasını , Duru'nun oyuncaklarına da Arda'nın izinsiz dokunmasını engellemek
  • İkisinin de farklı karakterlerde olduğunu kabul edip, zorlayıcı isteklerde bulunmamak, kızmamak, anlamaya çalışmak.

Bunları evimizde uygulamaya çalışıyoruz, belki daha iyisini de yapabiliriz, zamanla herşey çok daha iyi oturacak yerine. Herkes bu yeni duruma alışacak.
Ailemin fertleri , size sesleniyorum: Hepiniz benim için çok değerlisiniz, hepinizi çook seviyorum, kendimi de :)



12 yorum:

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers