13 Mart 2012 Salı

Ailenizin Şipşakçısı geldii :)

      Çoook zamandır fotoğrafa merakım var, fotoğraflarım çekilsin diye değil de fotoğraflar çekeyim diye yani. 2 sene kadar önce doğum günümde kocacım bana bir fotoğraf makinesi aldı, o kadar istediğim şey elime geçince hevesim mi kalmadı nedir ilgilenmedim fazlaca. Hem ufaklık da doğmuştu, zamanımı fazlasıyla alıyordu, bir de abi vardı tabi, fotoğrafı ne zaman çekecektim... gibi bahaneleri nasıl da ardı ardına sıralıyorum.! Deli miyim neyim? Ya da evet evet maymun iştahlıyım :) Sakın yüzüme karşı söylemeyin, bozuşuruz. 
      Kız büyüyünce boş vakitlerim çoğaldı, internet ve haliyle sosyal paylaşım alanları hayatıma paldır küldür girdi, buna bir de ayfon eklenince internet kurdu gibi oldum, bir elim ev işlerinde bir elim ayfon'la oynaşta. Oh ne ala mualla :P Baktım herkes fotoğrafçı olmuş, çekiyor paylaşıyor millet ve de güzel şeyler ha öyle uyduruk değiller. Hem de bu fotoğraf çekenler çoluklu çocuklu anneler olunca, ben bir gaza geldim ki öyle böyle değil... Ayfon'la çektiklerim bana yetmemeye başladı. Bir gözüm çantasında mışıl mışıl yatan Canon 450 D'ye doğru kaymaya başladı, onun hakkında planlarım vardı artık. 
      Aklıma bir şey girmeye görsün ne yapar eder, araştırır bulurum. Gece, gündüz düşünürüm, takılırım yani (biraz takıntılıyım demiş miydim) Hemen kursları araştırdım, temel fotoğrafçılık eğitimi veren yerleri buldum, twitter'dan fotoğrafçı annelere danıştım en sonunda saatleri bana en çok uyan kursa yani İFSAK' a gitmeye karar verdim. Hemen aradım, bilgi aldım, dışarıya çıktığımız ilk fırsatta da gidip  kaydımı yaptırdım. Kocacım da bir şaşırdı, n'oluyo? nerden çıktı bu fotoğraf aşkı? E adam haklı, 2 senedir kuzu gibi yatıyor makine, açıldığında da otomatik modda şip şak. Kafaya koydum; dedim, geleceğin fotoğrafçısı duruyor karşında senin! :P Kadın! kadın! ne yapacağına bir karar versen! Dramacı mı olucan, şip şakçı mı? Hahaha ben de bilmiyorum ne olucam bana kalırsa bi mok olamıcam ama neyse, eğleniyoruz işte :)))
        Heyecanla başladım kursa. İlk gün inanılmaz afalladım, enstantane, diyafram, ölçekler, ışık vs. Ben kenardan kenardan uzaklaşayım dedim. İlk gün çoğu kişide bu durum olurmuş meğer... beni sakinleştirdiler, kurs sonunda bir çok şey öğrenmiş olacaksın dediler... peki dedim. Bu kurs yüzünden metrodan çıkarken okkalı bir tokat yemişliğim de var hani. ( Ne fotoğraf aşkıymış... peh!) 
             Çekim gezileri yaptık, herkes şakır şakır deklanşöre basarken ben onları izledim bir süre... Çektim olmadı, çektim olmadı, çektim yine olmadı. Ya enstantane olmadı, ya kompozisyon tutmadı. Bu işin öyle kolay olmadığı da anlaşıldı.... Her iş gibi bu da özen istiyor, zaman istiyor, çok çalışmak istiyor, çok okumak istiyor. Ama sevdim, yapabilirim. Fotoğrafın incelikleriyle ilgili kitaplarımı aldım bile. Kursta proje dönemimiz başladı 2 gün sonra toplantımız var herkes konusu ''yaşam'' olan 20 adet fotoğrafını götürecek. Ben mi? Vallahi de yağmur yağdı, rüzgar esti, Duru durmadı, Arda laf dinlemedi... N'apiim? N'apiim yani ben? İstiyorum çekmek bir şeyler, sergide benim de fotoğraflarım boy göstersin istiyorum... Yapıcam ama bırakmıcam bu işi. 
          İşin gırgırı bir yana vakit bulsam atıcam kendimi sokaklara ama çocuk ufak olunca, onu bırakacak kimsem olmayınca biraz zorlaşıyor. 
             Hadi gelin size aldığım kitaplarımı göstereyim; belki içinizde benim gibi ilgililer vardır. 

Scott Kelby
(En çok sevdiğim kitap bu, kanım kaynadı Scott abime. )

Olay yaratan, best-seller olan ve ödüller kazanan Dijital Fotoğrafçılar İçin Photoshop kitabının yazarı, “sayısal karanlık odayı” sonsuza kadar değiştiren adam, Scott Kelby, şimdi de dijital fotoğrafçılığın en önemli unsuruna el atıyor: günümüzün en iyi profesyonel dijital fotoğrafçılarının kullandığı hileleri kullanarak profesyonelce kareler nasıl çekilir (aslında sandığınızdan daha kolaydır).
I Net fotoğrafçılar için profesyonel ipuçları
I Çiçekleri profesyonelce çekin
I Profesyonel kalitede düğün fotoğrafları
I Profesyoneller gibi manzara çekmek
I Profesyoneller gibi spor fotoğrafçılığı
I Profesyonelce portre fotoğrafçılığı
I Sorunları profesyonelce atlatmak
I Dijital ortamın profesyonel kullanımı
I Profesyonel baskı ve işe yarar diğer şeyler
I Profesyonel seyahat ve şehir hayatı fotoğrafları
I “O Kareyi” çektiren fotoğraf reçeteleri

Özer Kanburoğlu
Teknolojiye karşı durabilir misiniz? Yada hobinizle ilgili yeni bir teknolojiyi kullanmamak için ne kadar direnç gösterebilirsiniz? Bugün halen bazı kesimlerin dijital teknolojiye karşı oluşunun temelinde, dijitalin kalitesinin film teknolojisine ulaşamadığı inancı yatmaktadır. Ancak araştırmalar bu aşamanın çoktan aşıldığını, hatta dijitalin film teknolojisinin çok önüne geçtiğini göstermektedir. 


Dijital  teknolojiyi kullananların unutmaması  gereken noktaysa, teknolojinin her türlü fotoğraf sorununu halletmediği, sadece kimyasal süreci ortadan kaldırdığı ve fotoğrafçıya bazı kolaylıklar sağladığıdır. Çünkü yine fotoğraf makinesinin arkasında fotoğrafçı vardır ve yine fotoğrafçı, fotoğrafını tüm birikim ve duygularıyla çekecektir. 



Bu kitap dijital fotoğraf makinesi kullanıcılarına yardımcı olacak ipuçlarını örnek fotoğraflarla vermekte; bunların kolay uygulanmasını sağlayacak tanımları da sizlerle paylaşmaktadır.



Sabit Kalfagil 



Prof. Sabit Kalfagil`in ilki 1981 yılında Yeni Fotograf Dergisi'nce yayınlanan kitabı Fotografevi Yayınları tarafından yeniden basıldı.

"Fotografın Yapısal Öğeleri ve Fotograf Sanatında Kompozisyon" adıyla yayınlanan yeni baskıda 1981 yılındaki ilk baskısında yer alan sistematik çerçevesinde ilk baskıdaki bilgilerin yanında Sabit Kalfagil'in zaman içinde eklediği görüşleri yer alıyor.




PS: Kitaplar hakkında  bilgiler ve fotoğraflar D&R'ın sayfasından alıntıdır.

13 yorum:

  1. merhaba,
    vazgeçme, erteleme. rüzgarı arkana almışken devam et bence. ben de 2 senedir prof makine var Canon 500D. çok memnunum.1,5 senedir de temel eğitimi de aldım ve uğraşıyorum. zaman ayrımak gerekiyor tabi, ve de okumak, ama en önemlisi bolca "güzel foto"ya bakmak. bunu özellikle çocuklar uyanıkken onlarla yapman kolay, internetten ulaşabilirsin. ama kendin çekmen için gezmen lazım. sergi olayı muazzam bir duygudur, çok heyecanlıdır, gurur vericidir. bunu da en az 1 kere yaşamalı, motive ediyor, daha güzelini çekmeliyim diyorsun.
    başarılar :)
    gaa
    başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok istiyorum güzel fotoğraflar çekebilmeyi, gezebilmem şart ama nasıl? Artık annem falan gelince kendimi sokaklara atacağım başka yolu yok. Fotoğraf sitelerini, ünlü fotoğrafçıların fotoğraflarını takip etmeye çalışıyorum, boş vaktim olduğunda kitaplarımı okuyorum. Pratik yapmadan hepsi havada kalıyor gibi ama yaz gelince eminim daha rahat olacağım. Çok teşekkürler desteğiniz için :))

      Sil
  2. bir dönem bende başladım,bayağı da gittim.ama hem iş,hem ev,hem çocuk,hem hobi,bir arada götüremedim.Ama içimde bir yerlerde hala fotoğrafçılık aşkı var,kaybetmedim.Sırasını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraf gerçekten çok güzel bir şey. Umarım sıraı çabuk gelir, ben de zaman yaratmaya çalışıyorum işte :)

    YanıtlaSil
  4. Sanırım hoşbuldum ben burayı. Röportajı okudum. Fotoğraf kursuna ben de gitmek istiyorum inşallah. Çocuklarınızı öpüyorum. Bir de naçizane dileğim olacak: harf doğrulamayı kaldırır mısınıız? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, ne mutlu ettiniz. Ben de ayarlar kısmını sayenizde tanımış oldum ve kaldırdım harf doğrulamayı :) sevgiler

      Sil
  5. merhaba ben yeni geldim blogger annelerdenim ben de beklerim severek takip edeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba birnazmasalı hoş geldin tabi ki ben de sayfana gelip seni ziyaret edeceğim :) günün güzel geçsin ...

      Sil
  6. Paylasimin ve isime cok yarayacak bu bilgiler icin cok tesekkurler... takipdeyim...
    Ingilizcen var ise bir kac yabanci link tavsiye edebilirim...bende amatorce ilgileniyorum, 7 ve 2 yaslarindaki 2 mucizem en buyuk ilhamim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ziyaretinize çook teşekkür ederim. tabi ki önerilerinizi bekliyorum.

      Sil
  7. sonunda bende sizler gibi annelerin resimlerine baıp imrenerek atılıcam bu işe:)) aslında olabilir?? güzel paylaşımlar güzel bir anne. bloger annelerden geldim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :) Beni mutlu ettiniz. sevgiler

      Sil
  8. Bende böyle bir kursa gitmeyi çok istiyorum ama benmkisi üşengeçlikten..dediğin kitaba bir bakiym... merrapunzel.blogspot.com

    YanıtlaSil