28 Ocak 2011 Cuma

Duru durdu.

Bu kızı anlayamıyorum ben. Sebze yemiyor, şunu yemiyor diyordum ya, üstüne gitmeyeyim nasıl olsa yer diyordum. Doktor yemeyince ısrar etmeyin anne sütünü de kesmeyin diyordu. Onu dinledim. Gel gör ki 2 aydır 1 gr.  almadığı gibi  30-40gr.  verdi. İşte bu gün zurnanın zırt dediği yere geldiik. Doktor kontrol ederken
-Artık anne sütünü keselim, bu çocuk yemek yemeye alışmalı artık, büyüme çizelgesinde aşağı doğru dimdik bir eğri oldu. Belli ki sütün artık yetmiyor, o da gün içinde atıştırmalık şekilde takılıyor. Sen emdi sanıyorsun o da doydum sanıyor. Sadece geceleri emsin bundan sonra. Bu arada kulağında sıvı birikmesi var, antibiyotik vermem gerekecek.
-Hıım...( O sırada aklımdan binbir türlü şey geçti, hangi birini anlatmalı bilemiyorum ki?!)Peki. Gündüz nasıl bir yol izlemeliyiz.
-Memeye çok alışmış bir bebek için zor olabilir ama önce bu durumdan kurtulmak gerekecek, sütünüzü kaşıkla vermeye çalışın, kendi kendine uyumasını sağlayın. Mesela muhallebi mi veriyorsunuz? Yemiyor mu? 20 dk. sonra tekrar deneyin, sürekli bir şeyler sunun, mama sandalyesinde oturtun ve önüne kendi kendine yemesi için bir şeyler koyun. Bu ay çok sıkı takip edelim.  Ayrıca kan ve idrar tahlili istiyorum, 1 yaşında bakacaktım ama erkene alalım.
İç ses-Amanın, nerden çıktı şimdi bu, sonuçlar iyi çıkar umarım, yani sadece yemek yemediği için kilo almamış olsun n'olur?, belki de ben besleyemedim, off kanı nasıl alacaklar acaba?, canı yanar mı?, ilk kez olacak, tırsıyorum galiba.
-Tamam.
Doktorun odasından çıktık kan alınacak yere geldik, tabi birde idrar var. Erkek bebekten nasıl alınacağını biliyorum da kız bebekten nasıl alınıyor bu idrar acaba? Cevap; erkek bebekte nasılsa aynısıymış.
Kan biraz zor oldu çünkü Duru'nun damarları görünmüyordu, hemşirenin dediğine göre de inceymiş. İğneyi soktu bir de içeride damar aradı, Allahtan kız çok yaygara yapmadı, sonuna doğru artık ağlayınca ben yeter artık demek zorunda kaldım. İğneyi çıkardıktan sonra bu bana az göründü yetmeyebilir demez mi?
İç ses-Valla yetirin kardeşim bizden bu kadar.
Tabi öyle olmadı yetmezse bizi arayacaklar gidip bir daha vericez. Çünkü detaylı tahliller olduğu için fazla kan gerekiyormuş. Sonuçların bir kısmı yarın bir kısmı da çarşamba çıkacak. Ben o güne kadar nasıl uyurum bilemiyorum.
Bundan sonra Duru'nun ağzını boş bırakanın... Ne bulursam yediricem, yok öyle bu yaşta diyet yapmak, kilo kontrolü falan hanımefendi!




-

5 yorum:

  1. İnşaallah temiz çıkar tahliller arkadaşım.. ki büyük ihtimalle öyledir de.. sıkıntı yapma kendine bence. doktorlar ansızın pimpiriklenip genellikle savsak da olabiliyorlar:) küçük çocuklar, bebekler için benim burdaki ve moskovadaki doktorum da aynı şeyi söylemişti: bu yaşlarda yemezse yemesin diyemezsiniz. gerekirse su içer doyurur karnını. o tavır ilerde anladığı zaman geçerlidir. Şimdi ne yapıp etmeli, yedirmeli.

    kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Umut,

    Umarim keyfiniz yerindedir. Sana mail yoluyla ulasmaya calisiyorum, bana bir mail atabilir misin? Benim adresim, blogda solda kayitli. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba
    İyi dileklerinize teşekkür ederim.

    Evren: Evet keyfimiz iyi çok şükür.
    Mail attım ulaşmıştır umarım.

    Deli Anne: Sonuçlar hala gelmedi, çok meraktayım. Şunu farkettim ki ben kızıma eksik öğün veriyormuşum. Halbuki akşam öğünü de vermem gerekirmiş. Şu hale bakar mısın, bir de ikinci çocuğu yetiştiriyorum! Gören de ilk bebek ve tecrübesiz sanır. Ben kızımın bu kadar çabuk büyüyüceğini ve daha fazla öğün yemesi gerekeceği gerçeğini göz ardı ettim ve buna çok üzülüyorum. Şimdi sürekli bir şeyler yediriyorum ve yiyor. Ne ilginç değil mi? Yemiyor diye dert yandığım bebem şimdi yiyor. Allah nazarlardan saklasın, hep yesin kuzum benim.

    YanıtlaSil
  4. Ah o kan alma mevzusu...
    hala aklımda Gülseninki. Onda da iğneyi batırıp içerde aramışlardı da isyan etmiştim buna ben bile dayanamam o nasıl dayansın diye. 10 dakikada susmuştu ben yarım saat ağlamıştım :(
    iştahlı günler diliyoruz Durucuğa....

    YanıtlaSil
  5. ilginç ya.kendime de pay çıkartsam mı dedim.yok çıkaramadım.doyuyor benimki.sürekli kaka yapıyor.emmesi de güzel yemesi de.ama sebze meselesi zor.bu konuda kızımla kızın aynı kafa demek:)

    YanıtlaSil

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers