1 Kasım 2010 Pazartesi

Anneler ve kızları..

Hafta sonu bir kitabevinde dolaşırken gözüme ilişen ilk  kitap oldu..Çok merak ettim içinde neler yazıyordu acaba bu kitabın. Bu konuda bir kitap yazıldığına göre gerçekten içinde önemli birşeyler olabileceğini düşündüm. zaten yazarı da İlkim Öz olunca hemen aldım kitabı.
Kitabın adı 'Anneler ve Kızları'ydı..

Hamilelik kontrolünde doktorumun -'Arda'ya bir kız kardeş geliyor' dediğinde yaşadığım duyguları hiç unutamam. Çok sevinmiştim. Bir oğlumuz var ve bir de kızımız olsa ne kadar güzel olur diye hep düşünürken doktor kız değince yüzümdeki ifade dudaklarımın kulağıma değmesi, içimdeki duygu da şaşkınlık ve bir heyecan patlamasıydı sanırım.. inşallah sağlıklı olur , eli yüzü düzgün olur diye dua etmiştim.
Kızım doğalı 7 ay geçti, onu kucağıma ilk aldığımda bu bebek benim mi diye sormuştum iyi hatırlıyorum, sanırım her anne bunu yaşamıştır.
Kız çocuklar erkek çocuklarından daha farklıdır derlerdi ben de ne gibi bir farkları olabilir ikisi de çocuk işte derdim. Gerçekten kız çocuklar farklıymış, daha 7 aylık olmasına rağmen küçültülmüş bir kadın var sanki karşımda.. Konuşamıyor ama hareketleriyle, çıkardığı seslerle ne istediğini öyle güzel anlatıyor ki. İstediği birşeyi eline geçiremediyse alana kadar vazgeçmiyor.
Babasına gözlerini süze süze bakıyor , abisine en sevimli halleriyle gülücükler atıyor.. sanki kimi nereden vuracağını biliyor gibi..
 -'Bu kız sanırım biraz cadı olacak' diyorum eşime bazen.
Kimbilir Duru hanımla neler yaşayacağız?

Gelelim aldığım kitaba;

İlkim Öz;anneler ve kızları arasındaki güçlü ve özel sevgi bağının mutlu bireyler oluşturmasıyla nasıl sağlıklı bir topluma dönüşebileceğimizi anne kız ilişkisinin gelecek kuşaklar üzerindeki güçlü etkisini yalın bir dil ve çarpıcı örneklerle veriyor.
Bir kızının varsa şanslısınız, çünkü o sizin ömür boyu en iyi arkadaşınız olacak; ancak zor günleri el ele ve omuz omuza atlatabilirsiniz..
Kitaptan bir kaç satır işte böyle...

İçeriğinde kızınızın  doğumundan evliliğine kadar yaşayabileceğiniz durumlarla ilgili bir sürü güzel bilgi var. Örneğin ; kızınızı emzirirken düşüncelerinize dikkat edin diyor , o herşeyi hissedermiş ..

Ben kızımla şimdiden özel birşeyler paylaştığımı hissediyorum, onun her yönden  sağlıklı ve mutlu olabilmesi için elimden geleni yapmak istiyorum..Duru kızımı  çok seviyorum.. :)


1 yorum:

  1. Kız annesi olmak muhteşem bir duygu gerçekten..:) İleride onların yaşadıklarını, hissettiklerini en iyi anlayan biz anneleri olucaz :) Bende bu kitabı edinmeyi düşünüyorum sen güzel diyorsan en kısa zamanda alıcam bende :)

    YanıtlaSil

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers